TERMINI E CONDIZIONI
OBBLIGHI E FACOLTÀ DI REGATTA ESCP
EVENTURES Associazione ha la facoltà di consegnare al Partecipante il biglietto dell’evento Regatta ESCP 2024 al verificarsi di determinate condizioni elencate nei punti successivi.
OBBLIGHI E FACOLTÀ DEL PARTECIPANTE
Il Partecipante è responsabile civilmente e penalmente in toto di sé stesso per l’intera durata dell’evento Regatta ESCP 2024 in Sicilia, Siracusa, Isola di Ortigia (SR).
Il Partecipante è responsabile per il pagamento del costo del biglietto. In caso di mancato pagamento, il team Regatta ESCP non provvederà alla consegna del biglietto per l’evento.
Gli eventuali danni accertati a carico del Partecipante che dovessero riscontrarsi all’evento saranno posti ad esclusivo carico del Partecipante.
Il Partecipante si obbliga:
- a pagare il corrispettivo di biglietto comprensivo, oltre che della tariffa ufficiale per la sua categoria di biglietto, anche degli importi contrattualmente stabiliti a titolo di cauzione (ove dovuti) nonché dei supplementi previsti per l’ipotesi di sottoscrizione di extra facoltativi di cui all’articolo “EXTRA”;
- a condurre diligentemente l’imbarcazione a vela e a custodirla insieme agli accessori e ai documenti e nel rispetto di tutte le norme vigenti in Italia e nei Paesi ove è permesso condurre l’imbarcazione;
- a ritenersi responsabile di tutti i danni occorsi a suo carico e delle spese sostenute dall’associazione e, quindi, sarà tenuto a corrisponderne il pagamento;
- a riconoscere di non poter vendere e/o disporne neanche a guisa di pegno il biglietto Regatta ESCP 2024 a meno di autorizzazione speciale del Team Regatta ESCP;
- a riconoscere che il biglietto Regatta ESCP 2024 è valido soltanto per l’evento Regatta ESCP 2024 in Sicilia, Siracusa, Isola di Ortigia (SR) dal 16 Maggio al 19 Maggio 2024. Il biglietto non può essere in alcun modo trasferito e usato per futuri eventi;
- a riconoscere che in caso di mancata partecipazione all’evento da parte del Partecipante per qualsiasi motivo, Regatta ESCP non è tenuta a rimborsare né parzialmente né totalmente il costo del biglietto;
- al risarcimento per danni arrecati alle imbarcazioni durante la veleggiata e in porto della marina di Ortigia, Siracusa;
- all’inserimento di informazioni veritiere in fase di prenotazione del biglietto, il Team Regatta ESCP potrà controllare in qualsiasi momento la veridicità delle informazioni e richiedere in qualsiasi momento il cambiamento e/o un pagamento aggiuntivo al Partecipante;
DIVIETO DI CESSIONE DEL BIGLIETTO
È vietata la cessione del biglietto dell’evento Regatta ESCP a terzi a meno di previa autorizzazione da parte del Team Regatta ESCP. È inoltre vietata la cessione di eventuali sconti e coupon che potrebbero essere assegnati durante altri eventi organizzati da EVENTURES ESCP a terzi a meno di previa autorizzazione da parte del Team Regatta ESCP.
PREZZO BIGLIETTI
Il prezzo del biglietto per la partecipazione all’evento Regatta ESCP 2024 non è uniforme ma può variare in base alle categorie di partecipanti: Students, Alumni, MBA, EMBA, Guest, Skipper Student, Skipper non-student, Ex and Current Regatta, Sponsor.
Il Team Regatta ESCP si riserva la possibilità di controllare in qualsiasi momento la veridicità della categoria dichiarata da ogni partecipante.
Si noti che, per essere considerati studenti, è necessario che sul certificato di iscrizione sia dichiarato che si è su un campus o in gap semester.
BIGLIETTO
Il biglietto Boat Lover include:
- Pernottamento in barca per 3 notti: giovedì 16 Maggio 2024, venerdì 17 Maggio 2024, sabato 18 Maggio 2024. I partecipanti concordano di effettuare le operazioni di check-in delle barche dopo le 12.00 CET (mezzogiorno) del 16 maggio 2024. Il check-out dalle barche è previsto domenica 19 Maggio 2024 prima delle 12.00pm CET (noon)
- 2 giorni di veleggiata in barca a vela (venerdì e sabato).
- Colazione (venerdì, sabato e domenica), Pranzi (giornata di venerdì e sabato) e Cene (giovedì, venerdì e sabato).
- Acqua, birra, vino e alcool (NB: l'alcool nei party post cena è a spese del partecipante).
- 3 esclusive serate di festa (giovedì sera; sabato sera; venerdì sera);
- Possibilità di partecipare alla regata generale: veleggiata tra 30+ imbarcazioni
- Possibilità di assistere alla regata competitiva: veleggiata tra 5 imbarcazioni che rappresentano i 5 Campus di ESCP Business School.
- Eventi personalizzati per le varie categorie di partecipanti durante i 4 giorni
- L’ottenimento del biglietto di Regatta ESCP è condizionato dal completamento delle informazioni logistiche, vedi punto successivo “LOGISTICA”.
EXTRA
I costi extra di Hotel e Merchandising (Felpe), se selezionati, devono essere pagati dal partecipante oltre al prezzo normale del biglietto direttamente online sulla nostra piattaforma.
Il Merchandising (Felpe) extra prenotato verrà consegnato direttamente il primo giorno di Check-in dell’evento.
HOTEL
Il costo extra per il pernottamento in Hotel, se selezionato, deve essere pagato dal partecipante oltre al prezzo normale del biglietto direttamente online sulla nostra piattaforma.
In caso di sold-out dei posti letto in barca e presso l’Hotel partner di Regatta, i partecipanti che acquistano il biglietto accettano la condizione di dover provvedere autonomamente alla propria sistemazione notturna.
I partecipanti con pernottamento in Hotel acconsentono a svolgere le operazioni di Hotel Check-in dopo le 14.00 di giovedì 16 Maggio 2024 e Hotel Check-out entro le 10.00 di domenica 19 Maggio 2024.
LOGISTICA
Il Biglietto per accedere all’evento dovrà essere scaricato dal sito in versione QR Code e potrà essere scaricato solo e solamente dopo che il partecipante abbia inserito le informazioni logistiche relative al suo arrivo e partenza. Il partecipante ha tempo fino a, e da considerarsi termine ultimo, una settimana prima (7 giorni) dell’evento per inserire le informazioni logistiche. Le informazioni logistiche sono obbligatorie e devono essere completate entro e non oltre una settimana prima dell’evento con pena addebito del costo logistico per singolo partecipante equivalente a €20.
Regatta ESCP non si assume nessuna responsabilità in caso di inserimento di informazioni logistiche errate sul sito web dal partecipante e prenderà per corrette le informazioni inserite.
In caso di informazioni logistiche errate, le spese per il trasporto logistico sono a carico del singolo partecipante.
POLITICA DI RIMBORSO
Regatta ESCP non è autorizzata a fornire alcuna forma di rimborso a meno che il Partecipante non abbia acquistato la categoria sbagliata di biglietto. In tali casi, il rimborso sarà garantito deducendo eventuali spese bancarie sostenute durante la transazione. Nell'eventualità in cui il Partecipante non possa coprire l'importo in eccesso per la categoria corretta, ha due opzioni:
- Rivendita del Biglietto: Il Partecipante ha la possibilità di rivendere il biglietto a un altro individuo idoneo suggerito direttamente da Regatta ESCP. Tuttavia, ogni processo amministrativo o costo associato alla rivendita è responsabilità del Partecipante.
- Rimborso al Netto dei Costi Generali: Se il Partecipante non può nè rivendere il biglietto, nè coprire l'importo in eccesso, verrà emesso un rimborso dopo aver dedotto i costi generali associati alla transazione. Questa opzione di rimborso è l'unico caso in cui Regatta ammette un rimborso.
CONDIZIONI ATMOSFERICHE
In caso di brutte condizioni atmosferiche o di vento forte Regatta ESCP non sarà tenuta ad alcun rimborso per la cancellazione parziale o totale di attività organizzate come da programma. Regatta ESCP si impegnerà ad attuare attività alternative a quelle da programma senza necessità di previa comunicazione.
ANNULLAMENTO EVENTO
In caso di eventi terzi, esterni all’associazione e su cui l’associazione Eventures non ha potere di arbitrio che compromettano l’evento fino a totale cancellazione dello stesso, Eventures non sarà tenuta al rimborso dei biglietti acquistati eventuale restituzione parziale della somma versata sarà a piena discrezione dell’associazione una volta valutati i costi già sostenuti e altri oneri contrattuali nei confronti di terze parti. Se si verifica un fatto di forza maggiore per l'intero periodo in cui i suoi effetti, permangano, la parte inadempiente, usualmente il fornitore dei servizi logistici, non sarà considerata responsabile per la sua incapacità di eseguire le proprie obbligazioni, la cui esecuzione è resa impossibile dal fatto di forza maggiore, fermo restando che dette obbligazioni verranno adempiute non appena possibile dopo il venire meno della causa di forza maggiore. Il partecipante non potrà pertanto richiedere all’associazione Eventures l'applicazione di penali o il risarcimento di danni e/o pagamento di alcuna indennità.
BARCHE
Il partecipante deve seguire le indicazioni dello Skipper nel momento in cui è sulla barca. Lo Skipper è responsabile civilmente e penalmente della sua barca.
In caso di vento superiore ai 30 nodi, le imbarcazioni non possono né navigare, né lasciare il porto di Ortigia, Siracusa.
Il partecipante è responsabile civilmente e penalmente per danni alle imbarcazioni da lui causati.
Il Partecipante è tenuto a consegnare a titolo di deposito cauzionale la somma richiesta per la sua barca direttamente ai proprietari delle imbarcazioni il primo giorno di Check-in (giovedì 16 Maggio 2024). In caso di danni, la cauzione verrà trattenuta l’ultimo giorno (domenica 19 Maggio 2024) per coprire i suddetti danni.
PAGAMENTO DEL BIGLIETTO
Il pagamento dell’intero ammontare del biglietto inclusivo degli extra è dovuto all’atto della stipula del contratto. Contestualmente, il Partecipante dovrà accettare la Privacy Policy, Transfer of Personal Liability for Intentional Damages, Cookies e Transfer of Image Reproduction Rights. Il pagamento avverrà attraverso una piattaforma di pagamenti online chiamata Stripe la quale è collegata alla nostra piattaforma. L’inserimento e il mantenimento di informazioni bancarie quindi, non avviene sulla nostra piattaforma e non è a carico dell’associazione.
DOCUMENTAZIONE FISCALE
Sarà emessa fattura personalizzata soltanto qualora sia stata richiesta dal Partecipante al momento della sottoscrizione del biglietto e lo stesso abbia dichiarato il proprio codice fiscale e/o partita I.V.A..
Verrà inviato un riepilogo via mail ad ogni partecipante con le informazioni base riguardanti il pagamento effettuato senza alcuna valenza fiscale o legale.
DANNI DA ATTI VANDALICI
Di tutti i danni verificatisi in conseguenza di atti vandalici compiuti durante l’evento in programma dal 16 Maggio 2024 al 19 Maggio 2024 a Ortigia, Siracusa, Sicilia (SR) il partecipante sarà̀ responsabile nei confronti di Eventures Association.
LINGUA ITALIANA PER L’INTERPRETAZIONE DEL CONTRATTO
Il testo in italiano delle presenti Condizioni Generali di Contratto prevale, in caso di diversità, sul testo in inglese perché esprime l’esatta volontà delle parti.
FORO COMPETENTE ESCLUSIVO
Per qualsiasi controversia derivante dal presente contratto le parti convengono che sarà competente il Foro di Torino. La superiore disposizione non si applica, tuttavia, ai Partecipanti che siano qualificabili come consumatori ai sensi dell’art. 3, co. 1, lett. a), del Decreto Legislativo 6 settembre 2005, n. 206 (c.d. Codice del Consumo); nel qual caso, sarà competente il foro della località di residenza o di domicilio elettivo del Partecipante. Il contratto è regolato dal diritto e dalla legge italiana, pertanto, per qualsiasi controversia ad esso relativa, vengono applicati esclusivamente il diritto e la legge italiana davanti a qualsiasi Foro ed Autorità.
TERMS AND CONDITIONS
This is a free translation into English of a document issued in Italian and it is provided solely for the convenience of English-speaking users. This report should be read in conjunction with, and construed in accordance with, Italian law and standards applicable in Italy.
OBLIGATIONS AND RIGHTS OF REGATTA ESCP EVENTURES
Association has the right to deliver to the Participant the ticket of the Regatta ESCP 2024 event upon the occurrence of certain conditions listed in the following points.
PARTICIPANT'S OBLIGATIONS AND RIGHTS
The Participant shall be liable in full for his or her civil and criminal liability for the entire duration of the Regatta ESCP 2024 event in Sicilia, Ortigia, Siracusa (SR).
The Participant is responsible for paying the cost of the ticket. In the event of non-payment, the Regatta ESCP team will not deliver the ticket for the event.
Any damage ascertained at the expense of the Participant that may occur at the event will be charged exclusively to the Participant.
The Participant undertakes:
- to pay the ticket fee including, in addition to the official fare for its category of ticket, also the amounts contractually established as a deposit (where due) as well as the supplements provided for the case of subscription of optional extras referred to in the article "EXTRA";
- to conduct the sailboat diligently and to keep it together with the accessories and documents and in compliance with all the regulations in force in Italy and in the countries where it is permitted to conduct the boat;
- to be held responsible for all damages incurred by him and the costs incurred by the association and, therefore, will be required to pay the payment;
- to acknowledge that it is not possible to sell and/or dispose of the Regatta ESCP 2024 ticket even as a pledge, unless specifically authorised by the Regatta ESCP Team;
- to acknowledge that the Regatta ESCP 2024 ticket is valid only for the Regatta ESCP 2024 event in Sicily, Ortigia, Siracusa (SR) from 16 May 2024 to 19 May 2024. The ticket cannot be transferred or used in any way for future events;
- to acknowledge that in the event that the Participant fails to attend the event for any reason, Regatta ESCP is not obliged to reimburse the cost of the ticket in whole or in part; compensation for damages caused to the boats during the sailing and in the port of the marina of, Ortigia, Siracusa
- When entering true information when booking the ticket, the ESCP Regatta Team may at any time check the accuracy of the information and request at any time the change and / or an additional payment to the Participant;
PROHIBITION OF TICKET TRANSFER
The transfer of tickets for the Regatta ESCP event to third parties is prohibited unless authorized in advance by the Regatta ESCP Team. The transfer of any discounts and coupons that may be assigned during other events organized by EVENTURES ESCP to third parties is also prohibited unless authorized by the Regatta ESCP Team.
TICKET PRICE
The price of the ticket for participation in the Regatta ESCP 2024 event is not uniform but may vary according to the categories of participants: Students, Alumni, MBA, EMBA, Guest, Skipper Student, Skipper non-student, Ex and Current Regatta, Sponsor.
The ESCP Regatta Team reserves the right to check at any time the truthfulness of the category declared by each participant.
Please note that in order to be qualified as a Student, individuals must be either certified as on campus or on a gap semester, as indicated on their certificate of enrolment.
TICKET
Boat Lover ticket includes:
- Overnight stay by boat for 3 nights: Thursday 16 May 2024, Friday 17 May 2023, Saturday 18 May 2023. Participants agree to carry out Boat Check-in operations after 12.00pm CET(noon) of 16 May 2024. The check-out of boats is planned for Sunday 19 May 2023 before 12.00pm CET (noon)
- 2 days of sailing on a sailing boat (Friday and Saturday).
- Breakfast (Friday, Saturday and Sunday), Lunches (Friday and Saturday) and Dinners (Thursday, Friday and Saturday).
- Water, beer, wine and alcohol (NB: drinks at the after dinner parties are at the expense of the participant).
- 3 exclusive festive evenings (Thursday evening; Saturday evening; Friday evening);
- Participation in the general regatta: sailing among 30+ boats
- Opportunity to witness the competitive regatta: sailing among 5 boats representing the 5 campuses of ESCP Business School.
- Customized events for the various categories of participants during the 4 days
- Obtaining a Regatta ESCP ticket is subject to the completion of logistical information, see the next point "LOGISTICS".
EXTRA
The extra costs of Hotel and Merchandising (Sweatshirts), if selected, must be paid by the participant in addition to the normal price of the ticket directly online on our platform.
The extra Merchandise (Sweatshirts) booked will be delivered directly on the first day of Check-in of the event, subject to payment made during the days of the event’s bookings.
HOTELS
The extra cost of an overnight stay in a hotel, if selected, must be paid by the participant in addition to the normal price of the ticket directly online on our platform.
In case of sold-out of beds in the boat and at the Hotel Partner, participants who buy the ticket accept the condition of having to provide their own accommodation at night.
Participants staying at the Hotel agree to carry out Hotel Check-in operations after 14.00PM on Thursday 16 May 2024 and Hotel Check-out operations before 10.00 on Sunday 19 May 2024.
LOGISTICS
The Ticket to access the event must be downloaded from the site in QR Code version and can be downloaded only after the participant has entered the logistical information relating to his arrival and departure. The participant has until, and to be considered as a deadline, one week before (7 days) of the event to enter the logistical information. Logistical information is mandatory and must be completed no later than one week before the event with penalty of charging the logistical cost per participant equivalent to €20.
Regatta ESCP does not assume any responsibility for the inclusion of incorrect logistical information on the website by the participant and will take the correct information entered.
In the event of incorrect logistical information, the costs of logistical transport shall be borne by the individual participant.
REFUND POLICY
Regatta ESCP is not entitled to provide any form of refund unless the Participant has purchased the wrong category of ticket. In such cases, the refund will be processed net of any bank transfer expenses incurred during the transaction. If the Participant is unable to afford the surplus amount for the correct category, they have two options:
- Reselling the Ticket: The Participant has the option to resell the ticket to another eligible individual suggested by Regatta ESCP itself. However, any administrative processes or costs associated with the resale are the responsibility of the Participant.
- Refund at Net of General Costs: If the Participant cannot resell the ticket and is unable to cover the surplus amount, a refund will be issued after deducting general costs associated with the transaction. This refund option is the only case where Regatta admits a refund.
WEATHER CONDITIONS
In case of bad weather or strong winds Regatta ESCP will not be liable to any refund for the partial or total cancellation of activities organized as per the program. Regatta ESCP will undertake to implement alternative activities to the programme activities without prior notification.
CANCELLATION
In case of third party events, external to the association and on which the association Eventures has no power of arbitrariness, which compromise the event until the total cancellation of the same, Eventures will not be required to refund the tickets purchased any partial refund of the amount paid will be at the full discretion of the association once evaluated the costs already incurred and other contractual obligations towards third parties. If a force majeure event occurs for the entire period during which its effects remain, the defaulting party, usually the logistics service provider, will not be held liable for its inability to perform its obligations, the performance of which is made impossible by force majeure, it being understood that these obligations will be fulfilled as soon as possible after the force majeure event has ceased. The participant will therefore not be able to claim from the association Eventures the application of penalties or compensation for damages and/or payment of any indemnity.
BOATS
The participant must follow the instructions of the skipper when he is on the boat. The skipper is civilly and criminally responsible for his boat.
In case of wind exceeding 30 knots, the boats can neither sail nor leave the port of Ortigia, Siracusa.
The participant is liable for civil and criminal damages to the boats caused by him.
The Participant is required to hand over as a security deposit the amount required for his boat directly to the owners of the boats on the first day of Check-in (Thursday, May 16, 2024). In case of damage, the deposit will be retained on the last day (Sunday, May 19, 2024) to cover the aforementioned damage.
PAYMENT OF THE TICKET
The payment of the full amount of the ticket including the extras is due at the time of conclusion of the contract. At the same time, the Participant must accept the Privacy Policy, Transfer of Personal Liability for Intentional Damages, Cookies and Transfer of Image Reproduction Rights. Payment will be made through an online payment platform called Stripe which is connected to our platform. The insertion and maintenance of banking information therefore, does not take place on our platform and is not at the expense of the association.
TAX DOCUMENTATION
A personalized invoice will be issued only if it has been requested by the Participant at the time of signing the ticket and the Participant has declared his tax code and / or VAT number.
A summary will be sent by e-mail to each participant with the basic information regarding the payment made without any fiscal or legal value.
DAMAGE FROM VANDALISM
For all damages incurred as a result of vandalism during the event scheduled from 16 May 2024 to 19 May 2024 in Ortigia, Siracusa, Sicily (SR) the participant will be liable to the Eventures Association.
ITALIAN LANGUAGE FOR THE INTERPRETATION OF THE CONTRACT
In the event of any difference, the Italian text of these General Terms and Conditions shall prevail over the English text because it expresses the exact will of the parties.
EXCLUSIVE JURISDICTION
For any dispute arising from this contract, the parties agree that the Court of Turin shall have jurisdiction. The superior provision does not apply, however, to Participants who are qualified as consumers under Article. 3, paragraph 1, letter. a) of Legislative Decree 6 September 2005, no. 206 (so-called Consumer Code), in which case, the court of jurisdiction will be the place of residence or domicile of the Participant. The contract is governed by Italian law, therefore, for any dispute relating to it, only Italian law and law are applied before any court and authority.